10. 1. 2012

Hrubý výběr toho, co mi z hlediska hudby utkvělo v paměti za rok 2011. Bez pořadí, bez ladu a skladu, jen něco málo, co mne v loňském roce zaujalo. Nutno brát s nadhledem, některé desky by si zmínění možná ani nezasloužily, ale dokázaly mě něčím natolik zaujmout, že je sem prostě napsat musím.
Pro, přece jen krapet lepší, přehlednost: Nejdříve těch několik málo alb, která si zaslouží pozornost o něco málo větší než ta zbylá. Jako bonus: Kraťoučký komentář.

übertop 2011
Rouilleux Zugzwang
Zároveň největší překvapení a nejlepší česká deska roku (ne, že bych jich o moc víc slyšel). Folkové písničky se setkávají se snovým shoegaze.


GrouperA I A : Alien observer / Dream loss
Stále nadpozemsky krásné. Zhudebnění zašlých vzpomínek a fantaskních snů, po kterých v paměti zůstanou jen střípky a fragmenty a přesto se jich nelze (a ani nechce) zbavit.


Peaking lights – 936
Sluneční žár, klid, instantní dobrá nálada. Věc, která mne pokaždé přiměje těšit se na léto. Pocitově nejpříjemnější a nejuvolněnější deska letoška. Stačí jen zavřít oči a nechat se unášet...


The cosmic dead The cosmic dead
Komglomerát krautrocku, space rocku a stoner rockové zemitosti a psychedelična v improvizovaném hávu. Nečekaně svěží a přitom staromilské.


Cut hands Afro noise I
Zhudebněná cesta do srdce temnoty. Hlukové plochy organicky propletené s tribální rytmikou, kde celek vyvolává ozvěny časem zavátých rituálů opěvujících domorodá božstva.



top 2011
Barn owl – Shadowland / Lost in glare
Evan Caminiti – When California falls into the sea
Higuma – Pacific fog dreams
Jon Porras – Undercurrent
Prurient – Bermuda drain
Haus arafna – NY raphsody
Natural snow buildings – Waves of the random sea / Chants of nifelheim
Demdike stare – Tryptych
Aluk todolo + der blutharsch – A collaboration
Aluk todolo – Ordre
Chelsea Wolfe – Ἀποκάλυψις
Burzum – Fallen
Burial hex – pravděpodobně vše, co v roce 2011 vydal  
Virus – The agent that shapes the desert
Ignatz – I hate this city
Cam Deas – Quadtych
Circle of ouroborus – Eleven fingers
The haxan cloak – s/t
Our love will destroy the world – Twitching mirage / Armchair astronaut
Saturnalia temple – Aion of drakon
Arizmenda – Without circumference nor center
The mount fuji doomjazz corporation – Anthropomorphic
Andrew Chalk – Violin by night
Laurel Halo – Hour logic
Tartar lamb II – Polyimage of known exits
Roly Porter – Aftertime
Skullflower – Fucked on a pile of corpses
Alberich – Psychology of love
Kinit her – Living midnight at the harvest abbey
Gregg Kowalsky – Battery townsley
Kaboom karavan – Barra barra
Sink – Truth & severance
HTRK – Work (work, work)
Negative plane – Stained glass revelations
Ben Frost & Daníel Bjarnason – Sólaris
Leviathan – True traitor, true whore

P.S. Pokud si myslíte, že zde nějaká zásadní deska chybí, zmiňte se! Je tu velice vysoká pravděpodobnost, že mi daná záležitost prostě jen unikla!

4 komentáře:

  1. Pro mě byly zásadní tyto:
    SepticFlesh – The Great Mass
    Demonaz - March of the Norse
    Kroda - Schwarzpfad
    Blut aus Nord - 777 - The Desanctification

    Ale ty máš úplně jiný vkus než já. Podívej se na MF. Ensom o tom udělal topic.;)

    OdpovědětVymazat
  2. BaN jsem zatím ještě neslyšel (a zatím ani nemám moc náladu), ale je to v seznamu. Krodu jsem chtěl zkusit, ale nakonec jsem to zavrhl - neznám ani ty starší desky a v poslední době radikální prudkej blekmetál neposlouchám (ale v tý mojí topce taky nakonec nějakej je, před rokem bych třeba Burzum sám nevěřil). Ty zbylý dvě alba jdou úplně mimo mne.
    Na MF se nechystám, důvody proč bych tam chodil nějak moc nejsou. Možná změním názor, možná taky ne. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kroda zas tak radikální prudký BM není. Radikálního prudkého BM ani já zas tak moc neposlouchám. Tě nechci s MF překecávat, ale mám za to, že třeba umrlec nebo van vren jsou přeci jen tvému vkusu možná blíž (to co poslouchaj je z mého pohledu taky většinou intelektuálská podivnost:D) a tak bys tam spíš mohl najít tip, co si ještě poslechnout.

    OdpovědětVymazat
  4. Radikální prudký blekmetál je označení, který použili Master's Hammer v jedný skladbě na poslední desce a mně se líbí používat ho. :D
    Jak jsem říkal, možná se podívám, ale zrovna třeba umrlec prdnul svoji TOPku na last.fm, takže o dvod méně. A intelektuální podivnosti zas až tak moc nejsou a myslím, že by si tam mohl vybrat kdekdo. :p

    OdpovědětVymazat